Urząd Gminy Sieciechów

Zakończenie realizacji zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu i wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych na terenie Gminy Sieciechów"

Zgodnie z długofalowym programem wycofywania azbestu z gospodarki, jak i obowiązującym stanem prawnym, wykorzystywanie azbestu lub wyrobów zawierających azbest (eternit) dopuszcza się w użytkowanych instalacjach (rozumie się przez to również budynki) lub urządzeniach nie dłużej niż do 31 grudnia 2032 r.

Na terenie Gminy Sieciechów zakończono realizację zadania pn. "Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu i wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych na terenie Gminy Sieciechów”, na które Gmina Sieciechów uzyskała dofinasowanie z  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację zadania w ramach Programu 2023-OZ-NF3 „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane  w gospodarstwach rolnych” realizowanego wspólnie z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Gmina Sieciechów otrzymała dofinansowanie w/w zadania w wysokości: 22 319,00 zł.

Kwota dotacji pokryła całkowity koszt realizacji zadania.

Zadanie realizowane było przez firmę HUBER Wieczorek Hubert, ul. Powiśle 29, 24-100 Góra Puławska zebrano i   unieszkodliwiono 39,439 Mg odpadów zawierających azbest.

W kolejnych latach Gmina Sieciechów również będzie się starała pozyskać dofinansowanie na odbiór i unieszkodliwienie azbestu z terenu gminy - od mieszkańców. W celu odbioru wyrobów zawierających azbest z posesji, właściciel odpowiedzialny jest za przygotowanie płyt azbestowych na palecie i zabezpieczenie folią. Kolejnym etapem jest zgłoszenie odbioru zabezpieczonych płyt azbestowych do Urzędu Gminy w Sieciechowie.